Wszyscy kłamią Big data, nowe dane i wszystko, co Internet może nam powiedzieć o tym, kim naprawdę jesteśmy

Seth Stephens-Davidowitz

Wszyscy kłamią Big data, nowe dane i wszystko, co Internet może nam powiedzieć o tym, kim naprawdę jesteśmy

49,90

 

Oto człowiek! Wszystko, czego wolelibyście nie wiedzieć o sobie i innych Serum prawdy – niepotrzebne, konfesjonały – do lamusa, wykrywacze kłamstw – na śmietnik historii! Jest jedno miejsce, gdzie ludzie są – przynajmniej na ogół – absolutnie szczerzy: okno wyszukiwarki.
Seth Stephens-Davidowitz, filozof i doktor ekonomii, były pracownik Google’a, przeanalizował dane z wyszukiwań internetowych dotyczących między innymi rasizmu, depresji, wykorzystywania nieletnich, poczucia humoru czy preferencji seksualnych. Owocem tych badań jest książka Wszyscy kłamią – bestseller „New York Timesa” i „Wall Street Journal”, Książka Roku według „The Economist” i „Business Insider”. Jak często ludzie NAPRAWDĘ uprawiają seks? Co należy mówić na pierwszej randce, żeby nie stracić szans na drugą? Ilu naprawdę jest rasistów w Ameryce? Czy Freud ściemniał? Czy rodzice inaczej traktują synów, a inaczej córki? Jaki procent mężczyzn to geje? Znaczna część z tego, co dotychczas myśleliśmy o ludziach, to fałsz, twierdzi Stephens-Davidowitz. Powód?
Ludzie kłamią – w kwestionariuszach i rozmowach. Okłamują przyjaciół, kochanków, lekarzy i samych siebie. Dziś nie musimy już jednak opierać się wyłącznie na deklaracjach ankietowanych. Dane z Internetu – ślady informacji, które miliardy ludzi zostawiają w Google, mediach społecznościowych, serwisach randkowych, a nawet na stronach pornograficznych – wreszcie pokazują nagą prawdę. Możemy teraz dowiedzieć się, co ludzie naprawdę myślą i czego pragną. Wnioski? Mogą rozśmieszyć, zszokować albo głęboko zaniepokoić. Z całą pewnością jednak skłonią do refleksji nad tym, kim jest człowiek początku XXI wieku.

Literackie
Broszurowa ze skrzydełkami

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-080-7608-8

EAN: 9788308076088

Tytuł oryginalny: Everybody Lies: Big Data, New Data, and What the Internet Can Tell Us About Who We Really Are

Liczba stron: 392

Format: 14.5x20.5cm

Cena detaliczna: 49,90 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem

Inni klienci sprawdzali również

7.7 / 10 (71 ocen)

3343

33,43 zł - najniższa cena 49,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.0 / 10 (101 ocen)

2663

26,63 zł - najniższa cena 39,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

5.9 / 10 (75 ocen)

990

9,90 zł - najniższa cena 42,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.4 / 10 (78 ocen)

3189

31,89 zł - najniższa cena 54,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.8 / 10 (149 ocen)

2996

44,99 zł (-33%) - najniższa cena 44,99 zł (-33%) - cena detaliczna
Do koszyka

7.3 / 10 (46 ocen)

2999

29,99 zł - najniższa cena 44,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.7 / 10 (30 ocen)

3223

32,23 zł - najniższa cena 44,00 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.0 / 10 (6 ocen)

1035

10,35 zł - najniższa cena 14,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.2 / 10 (748 ocen)

2657

26,57 zł - najniższa cena 41,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.1 / 10 (13 ocen)

3657

36,57 zł - najniższa cena 54,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka