Komentarze nie są potwierdzone zakupem
Kluczowa koncepcja w psychologii społecznej!
Zakłada, że rozbieżność między przekonaniami, postawami a zachowaniem tworzy motywacyjny stan dysonansu, która skłania nas do zmiany elementów pozostających w sprzeczności. Redukcja dysonansu może nastąpić przez zmianę dotychczasowych przekonań lub przez taką reinterpretację sytuacji, która pozwoli np. odrzucić otrzymaną informację lub uznać ją za pozornie tylko sprzeczną z kwestionowanym przekonaniem. Praca Festingera nadal jest źródłem wielu inspiracji i odwołań.
Autor:
w usystematyzowany sposób przedstawia podstawowe założenia swojej koncepcji;
opisuje własne eksperymenty, argumentując prawdziwość i trafność teorii;
przedstawia sytuacje implikujące istnienie dysonansu poznawczego oraz jego wielkość;
omawia sposoby redukcji dysonansu oraz skuteczność podejmowanych w tym celu działań.
Wydanie: pierwsze
ISBN: 978-83-011-5171-3
EAN: 978830115171301
Tytuł oryginalny: A Theory of Cognitive Dissonance
Format: 138x205mm
Cena detaliczna: 29,00 zł