Komentarze nie są potwierdzone zakupem
Autor mający ponad 25 lat doświadczenia w zarządzaniu turkusowym, opisuje swoje rozumienie tego nurtu twierdząc, iż podstawą zarządzania XXI wieku jest rzetelne refleksyjne myślenie. Filozofia i ideologia tak bardzo do siebie podobne różnią się bowiem celem. W ideologii chodzi o przekonywanie, szukanie usprawiedliwień i motywacji do konkretnych działań. Filozofia natomiast kładzie nacisk na poznawanie. Teorie zarządzania, tak dobrze sprawdzające się w poprzednim wieku okazują się niewystarczające w czasach szybkiego postępu. Wtedy właśnie warto sięgnąć po dorobek świata w postaci filozofii. Bo "dzisiaj już nawet przyszłość nie jest taka jak kiedyś". A to właśnie niepewna przyszłość w świecie zmieniającym się w zatrważającym tempie budzi w ludziach największy niepokój.
Książka Andrzeja Jeznacha jest dziełem niezwykłym. Dla mnie jest pierwszą tego typu publikacją, jaką udało mi się przeczytać w ciągu blisko trzydziestu lat obecności w biznesie. Jej autor z wielką starannością i wyczuciem materii eksploatuje bogactwo filozofii starożytnej i nowożytnej, agnostycznej i religijnej, od Wschodu do Zachodu, by uzyskać wskazówki, jak skutecznie organizować pracę ludzi dla pożytku świata i ich samych. Pokazuje nie tylko, że filozofia ma praktyczną wartość, ale też że tej wartości my, przedsiębiorcy i menedżerowie, przełożeni i podopieczni, nie powinniśmy przeoczyć.
Prof. Andrzej Jacek Blikle, autor Doktryny jakości
Świat biznesu przechodzi totalną transformację. W dynamicznym, sieciowym świecie idea hierarchicznej korporacji staje się anachroniczna nie tylko dla dużych, ale także dla średniej wielkości firm. Dla zrozumienia zmian zachodzących w stylu zarządzania, warto zapoznać się z perspektywą praktyka - Andrzeja Jeznacha, który od lat wdraża ideę delegowania uprawnień i decentralizacji, a w swojej książce uświadamia jak wielką rolę odgrywa w tej ewolucji klasyczna myśl filozoficzna. W jego podejściu nie jest to tylko sprawa sposobu zorganizowania pracy, ale także szerszego celu i wartości, które za tym stoją. Innymi słowy: aby być skutecznym menedżerem, musisz stać się lepszym filozofem! Serdecznie polecam!
Dr Witold Jankowski, redaktor naczelny "Harvard Business Review Polska"
Data pierwszego wydania:
2018-10-11
ISBN: 978-83-283-4999-5
EAN: 9788328349995
Format: 13.4x20.9
Cena detaliczna: 59,00 zł