Komentarze nie są potwierdzone zakupem
Pomoce dydaktyczne w praktyce edukacyjnej. System PUS to zbiór opracowań dotyczących uczenia się dzieci. Zbiór podzielony jest na dwie części.
Część pierwsza „Uwarunkowania efektownego uczenia się dzieci”Dylak Stanisław – „… aby uczyć dzieci myśleć”
Kruk Jolanta – „Środowisko, przedmioty (artefakty) i pomoce dydaktyczne, a proces samodzielnego uczenia się dziecka”
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta – „O kryzysie edukacji matematycznej na przykładzie pierwszego roku nauki szkolnej. Co trzeba zmienić, żeby dzieci mogły odnosić sukcesy w nauce matematyki?”
Cytowska Beata – „Sposoby diagnozowania i pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych”
Borecka-Biernat Danuta – „Nieśmiałość. Przejawy – rodzinne uwarunkowania – sposoby przezwyciężania”
Malinowska Joanna – „Motywacja jako warunek efektywnego uczenia się dzieci”
Druga część „System PUS w praktyce edukacyjnej”
Świdnicki Bogusław – „Gry i zabawy z PUS-em”
Dejko Jadwiga – „System PUS (Pomyśl – Ułóż – Sprawdź) i PALETA inspiracją do twórczej pracy nauczyciela i ucznia”
Krupska Maria – „PUS, PALETA – prosta droga do sukcesu”
Pyrgies Dorota – „System edukacji PUS w pracy terapeutycznej z dziećmi zagrożonymi niedostosowaniem społecznym”
Dmochowska Halina, Dmochowski Leszek – „Matematyka z PUS-em bliżej dzieci”Pomoce dydaktyczne w praktyce edukacyjnej.
Otaczający i przeżywany przez każdego z nas świat ponowoczesnych technologii, nowych mediów i komunikacji zdetronizował do niedawna jeszcze centralną rolę i pozycję nauczyciela w klasie szkolnej, który – czy tego chce, czy nie chce – musi sukcesywnie odchodzić od prowadzenia dzieci za rękę, dyrektywnego nauczania i wartościowania ich w procesie nabywania wiedzy i umiejętności.
W tym też sensie niniejsza książka powstała w dobry momencie, bowiem autorzy poszczególnych rozdziałów mają za sobą kolejne lata doświadczeń, eksperymentów, etnopedagogicznych badań, które potwierdzają nieuniknioną rewolucję w szkolnej dydaktyce, a jeśli nawet nie jeszcze tak głęboką zmianę, to przynajmniej przygotowanie do niej młodych pokoleń.
Całość tomu została bardzo dobrze zredagowana, bowiem tworzy dwie, spójne merytorycznie części, z których pierwsza została oddana w ręce i umysły znakomitych specjalistów – psychologów, dydaktyków, pedagogów wczesnoszkolnych, zaś druga – znakomitą prezentacją zastosowania systemu PUS w praktyce edukacyjnej.