Potwory w ciemności. Jak powstało UFO: Enemy Unknown

David L Craddock

Potwory w ciemności. Jak powstało UFO: Enemy Unknown

51,94

 

Kulisy powstania kultowej gry strategicznej

David L. Craddock, autor książek o historii gier i pisarz, zagłębia się w historię kultowej gry strategicznej UFO: Enemy Unknown (wydanej w USA jako X-COM: UFO Defense), która w 1994 roku zachwyciła świat, stając się natychmiastowym klasykiem.

Potwory w ciemności. Jak powstawało UFO: Enemy Unknown to opowieść o młodym, obiecującym twórcy Julianie Gollopie, który chciał stworzyć grę strategiczną mogącą dorównać sławą słynnej Cywilizacji.

Więcej o Potworach w ciemności

Jest rok 1994. Turowe gry strategiczne zostały zepchnięte w cień przez efektowne, pełne akcji produkcje w stylu Dooma i Mortal Kombat. Wszystkie poza jedną – Sid Meier's Civilization, megahitem stworzonym przez amerykańską firmę MicroProse.

Tymczasem w europejskim oddziale MicroProse, gdzieś w południowo-zachodniej Anglii, aspirujący producenci przymierzają się do zaprojektowania gry taktycznej, która mogłaby dorównać lub nawet przebić sukces amerykańskiego odpowiednika, postrzegającego swój brytyjski oddział jako nic więcej niż tylko studio wspierające. Całkiem niedaleko pewien nastolatek w okularach przesiaduje godzinami przed swoim komputerem, marząc, że pewnego dnia jego zdolności programistyczne dorównają epickim kampaniom rozgrywającym się w jego wyobraźni.

Począwszy od jego wczesnych doświadczeń z grami planszowymi po cyfrowe pola walki podbijające listy bestsellerów, "Potwory w ciemności" śledzą przebieg kariery legendarnego designera Juliana Gollopa i drogę prowadzącą do powstania "UFO: Enemy Unknown", przerażającej i przerażająco głębokiej gry, okrzykniętej "najlepszą grą na PC" (IGN) i "prawdziwym klasykiem" (GameSpot).

Cechy Edycji Specjalnej

Książka w Edycji Specjalnej (w oryginalnej wersji językowej) była dostępna wyłącznie dla osób, które wsparły autora w trakcie kampanii na Kickstarterze. Polska wersja zawiera wszystkie dodatkowe wywiady zawarte w tej edycji:

"Nieograniczone możliwości" - wywiad z Johnem Broomhallem, kompozytorem muzyki do X-COM
"Pro strategie" - wywiad z Davidem Ellisem, autorem poradnika do X-COM
"Coś wyjątkowego" - wywiad z Andrew Luckettem o testowaniu X-COM
"Seria sytuacji" - rozmowy o tworzeniu X-COM: Apocalypse
"Na nowo" - rozmowa o tworzeniu OpenXcom

Oprawa miękka

ISBN: 978-83-965-6795-6

EAN: 9788396567956

Liczba stron: 248

Open Beta

Cena detaliczna: 59,99 zł

Tłumaczenie: Łukasz Konatowicz

Rok wydania: 2023

Komentarze nie są potwierdzone zakupem

Inni klienci sprawdzali również

6.5 / 10 (2 oceny)

4256

41,09 zł - najniższa cena 59,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.7 / 10 (3954 ocen)

2657

26,57 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.1 / 10 (157 ocen)

2663

26,63 zł - najniższa cena 39,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.9 / 10 (117 ocen)

2324

23,24 zł - najniższa cena 34,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.9 / 10 (28 ocen)

1668

16,68 zł - najniższa cena 26,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

9.0 / 10 (15 ocen)

2679

26,79 zł - najniższa cena 39,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

3499

34,99 zł - najniższa cena 69,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

3877

37,11 zł - najniższa cena 49,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.8 / 10 (74 ocen)

990

9,90 zł - najniższa cena 54,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.8 / 10 (8 ocen)

3349

33,49 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka