Potwory w ciemności. Jak powstało UFO: Enemy Unknown

David L Craddock

Potwory w ciemności. Jak powstało UFO: Enemy Unknown

51,94

 

Kulisy powstania kultowej gry strategicznej

David L. Craddock, autor książek o historii gier i pisarz, zagłębia się w historię kultowej gry strategicznej UFO: Enemy Unknown (wydanej w USA jako X-COM: UFO Defense), która w 1994 roku zachwyciła świat, stając się natychmiastowym klasykiem.

Potwory w ciemności. Jak powstawało UFO: Enemy Unknown to opowieść o młodym, obiecującym twórcy Julianie Gollopie, który chciał stworzyć grę strategiczną mogącą dorównać sławą słynnej Cywilizacji.

Więcej o Potworach w ciemności

Jest rok 1994. Turowe gry strategiczne zostały zepchnięte w cień przez efektowne, pełne akcji produkcje w stylu Dooma i Mortal Kombat. Wszystkie poza jedną – Sid Meier's Civilization, megahitem stworzonym przez amerykańską firmę MicroProse.

Tymczasem w europejskim oddziale MicroProse, gdzieś w południowo-zachodniej Anglii, aspirujący producenci przymierzają się do zaprojektowania gry taktycznej, która mogłaby dorównać lub nawet przebić sukces amerykańskiego odpowiednika, postrzegającego swój brytyjski oddział jako nic więcej niż tylko studio wspierające. Całkiem niedaleko pewien nastolatek w okularach przesiaduje godzinami przed swoim komputerem, marząc, że pewnego dnia jego zdolności programistyczne dorównają epickim kampaniom rozgrywającym się w jego wyobraźni.

Począwszy od jego wczesnych doświadczeń z grami planszowymi po cyfrowe pola walki podbijające listy bestsellerów, "Potwory w ciemności" śledzą przebieg kariery legendarnego designera Juliana Gollopa i drogę prowadzącą do powstania "UFO: Enemy Unknown", przerażającej i przerażająco głębokiej gry, okrzykniętej "najlepszą grą na PC" (IGN) i "prawdziwym klasykiem" (GameSpot).

Cechy Edycji Specjalnej

Książka w Edycji Specjalnej (w oryginalnej wersji językowej) była dostępna wyłącznie dla osób, które wsparły autora w trakcie kampanii na Kickstarterze. Polska wersja zawiera wszystkie dodatkowe wywiady zawarte w tej edycji:

"Nieograniczone możliwości" - wywiad z Johnem Broomhallem, kompozytorem muzyki do X-COM
"Pro strategie" - wywiad z Davidem Ellisem, autorem poradnika do X-COM
"Coś wyjątkowego" - wywiad z Andrew Luckettem o testowaniu X-COM
"Seria sytuacji" - rozmowy o tworzeniu X-COM: Apocalypse
"Na nowo" - rozmowa o tworzeniu OpenXcom

Oprawa miękka

ISBN: 978-83-965-6795-6

EAN: 9788396567956

Liczba stron: 248

Open Beta

Cena detaliczna: 59,99 zł

Tłumaczenie: Łukasz Konatowicz

Rok wydania: 2023

Komentarze nie są potwierdzone zakupem

Inni klienci sprawdzali również

6.8 / 10 (289 ocen)

2479

24,79 zł - najniższa cena 39,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.6 / 10 (21 ocen)

2250

22,50 zł - najniższa cena 44,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.3 / 10 (420 ocen)

2657

27,86 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.1 / 10 (218 ocen)

3323

33,23 zł - najniższa cena 49,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.8 / 10 (28 ocen)

2679

26,79 zł - najniższa cena 39,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.4 / 10 (950 ocen)

2990

29,90 zł - najniższa cena 44,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

8.0 / 10 (8 ocen)

4266

42,66 zł - najniższa cena 54,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

2679

26,79 zł - najniższa cena 39,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.6 / 10 (514 ocen)

3094

30,94 zł - najniższa cena 49,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.6 / 10 (8 ocen)

1750

17,50 zł - najniższa cena 34,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka