Polak w świecie finansów O psychologicznych uwarunkowaniach zachowań ekonomicznych Polaków.

Dominika Maison

Polak w świecie finansów O psychologicznych uwarunkowaniach zachowań ekonomicznych Polaków.

6.3

(3 oceny) wspólnie z

55,91

 

„W rozmowach z ekonomistami często można usłyszeć, że wyjaśnienia różnic w zachowaniach konsumpcyjnych ludzi należy szukać w ich sytuacji materialnej: kto ma więcej pieniędzy, ten więcej wydaje, kupuje droższe produkty, ma więcej oszczędności. Ta z pozoru prosta relacja jest prawdziwa, gdy patrzymy na nią z perspektywy makro i obserwowanych zależności statystycznych. Jednak gdy przyjrzymy się zagadnieniu z perspektywy indywidualnej – pojedynczych ludzi, okazuje się, że spośród dwóch osób dysponujących podobnymi dochodami i znajdujących się w podobnej sytuacji życiowej jedna wydaje pieniądze bez problemu i bardzo swobodnie, drugiej natomiast wydanie każdej złotówki sprawia ogromny ból. Zachowania finansowe zależą zatem nie tylko od poziomu posiadanych finansów, ale również od wielu czynników o charakterze społecznym i psychologicznym, np. od ogólnego podejścia do życia, poziomu optymizmu, poczucia kontroli nad własnym losem, stosunku do pieniędzy, stylu zarządzania pieniędzmi, czy też stosunku do instytucji finansowych”.
Ze Wstępu

Celem książki jest bliższe przyjrzenie się pozafinansowym, a przede wszystkim psychologicznym i społecznym, czynnikom wyjaśniającym zachowania ekonomiczne i determinującym określony stosunek człowieka do finansów i instytucji finansowych. Autorka podejmuje również próbę odpowiedzi na wiele pytań dotyczących ogólnych zachowań finansowych ludzi, a także specyficznych zachowań Polaków, które mogą nurtować zarówno laika, jak i specjalistę od finansów i zagadnień ekonomicznych.
Publikacja zawiera analizę przeprowadzonych w 2009 r. badań nad stanem wiedzy Polaków na temat kwestii finansowych oraz została uzupełniona o wyniki corocznych pomiarów postaw Polaków względem oszczędzania, inwestowania i zarządzania domowym budżetem realizowanymi we współpracy z TNS Pentor na zlecenie Fundacji Kronenberga.

dr hab. Dominika Maison, prof. UW, jest autorką licznych artykułów i książek z zakresu badań konsumentów i reklamy, pracownikiem naukowym Wydziału Psychologii UW oraz przedstawicielem stowarzyszenia ESOMAR na Polskę, w latach 2003–2007 była Prezesem Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO).

Wydawnictwo Naukowe PWN
Oprawa twarda

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-011-7222-0

EAN: 9788301172220

Liczba stron: 256

Format: 17.0x24.0cm

Cena detaliczna: 64,00 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem

Inni klienci sprawdzali również

5.9 / 10 (236 ocen)

1943

19,43 zł - najniższa cena 29,00 zł - cena detaliczna
Do koszyka

1333

13,33 zł - najniższa cena 19,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.7 / 10 (1103 ocen)

3064

30,64 zł - najniższa cena 43,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

2679

26,79 zł - najniższa cena 39,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.5 / 10 (116 ocen)

2599

25,99 zł - najniższa cena 42,00 zł - cena detaliczna
Do koszyka

3094

30,94 zł - najniższa cena 49,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

3877

37,11 zł - najniższa cena 49,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.8 / 10 (468 ocen)

3528

35,28 zł - najniższa cena 56,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

11711

117,11 zł - najniższa cena 129,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

8.2 / 10 (5 ocen)

3349

33,49 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka