Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu

Czakon Wojciech

Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu

6.3

(3 oceny) wspólnie z

43,21

 

Metodologia badań to pasjonująca nauka, która pokazuje drogi w krajobrazie niewiedzy, przypuszczeń, domysłów i ludzkiej potrzeby zrozumienia. Każdy badacz powinien wybrać drogę właściwą dla badanego problemu, kontekstu, uwarunkowań czy postawy poznawczej. Nauki o zarządzaniu mają swoją tradycję badawczą i znaczny dorobek, a przez to uzyskują własną tożsamość również w perspektywie metodologicznej. Autorzy wyrażają nadzieję, że ta publikacja przyczyni się do dalszego podnoszenia jakości badań w naukach o zarządzaniu. W książce poruszają kluczowe zagadnienia tej dziedziny, takie jak: – podstawy metodologii nauk o zarządzaniu – główne typy badań, kierunki rozwoju metodologii oraz sposoby przygotowania badań, – problematyka badań interpretatywnych – specyfika badań jakościowych, procedury realizacji studiów przypadków, eksperymentów i symulacji, triangulacja, rola dyskursu w naukach o zarządzaniu, – badania ilościowe – istota tych badań, podstawowe oraz zaawansowane techniki operacjonalizacji, modelowania i testowania, metody wielokryterialnej analizy decyzyjnej. Trzecie wydanie książki wzbogaca wcześniejsze treści o nowe tematy, m.in. stawianie problemów naukowych, oryginalność badań, kryteria oceny rygoru metodycznego, wprowadzenie do badań jakościowych i ilościowych, a także badań operacyjnych. Publikacja skierowana jest do badaczy nauk o zarządzaniu, szczególnie młodych adeptów tej dyscypliny, studentów i doktorantów. Służyć ma zwłaszcza doskonaleniu warsztatu badawczego, ale będzie także pomocna tym wszystkim, którzy zamierzają rozwijać, weryfikować lub zmieniać swoje kompetencje badawcze. Autorami są pracownicy naukowi specjalizujący się w problematyce zarządzania strategicznego, przedsiębiorczości organizacyjnej, pomiaru efektywności, zarządzania zasobami niematerialnymi organizacji, turystyce, badaniach operacyjnych, a także w zagadnieniach kultury organizacyjnej.

Nieoczywiste
Oprawa miękka

Wydanie: trzecie

ISBN: 978-83-633-9109-6

EAN: 9788363391096

Liczba stron: 460

Format: 17.0x24.5cm

Cena detaliczna: 59,00 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem

Inni klienci sprawdzali również

6.2 / 10 (13 ocen)

1875

18,75 zł - najniższa cena 29,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

5.0 / 10 (125 ocen)

2250

22,50 zł - najniższa cena 44,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.9 / 10 (175 ocen)

2880

28,80 zł - najniższa cena 42,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.7 / 10 (6863 ocen)

2990

29,90 zł - najniższa cena 44,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.1 / 10 (191 ocen)

3094

30,94 zł - najniższa cena 49,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

5.3 / 10 (162 ocen)

2990

29,90 zł - najniższa cena 44,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

3399

33,99 zł - najniższa cena 55,00 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.8 / 10 (80 ocen)

2499

24,99 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.8 / 10 (170 ocen)

3349

33,49 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.7 / 10 (200 ocen)

2990

29,90 zł - najniższa cena 44,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka