Paradoks wyboru Dlaczego więcej oznacza mniej?

Barry Schwartz

Paradoks wyboru Dlaczego więcej oznacza mniej?

6.6

(14 ocen) wspólnie z

47,81

 

„Kiedy ludzie nie mają wyboru, życie jest wręcz nie do zniesienia. Ponieważ ilość dostępnych wyborów wzrasta – tak, jak w naszej kulturze konsumpcjonizmu – autonomia, kontrola oraz wyzwolenie wniesione przez tę różnorodność są potężne i pozytywne. Ale, ponieważ ilość wyborów ciągle rośnie, zaczynają pojawiać się negatywne aspekty posiadania wielości wyborów. Kiedy ilość możliwości dalej wzrasta, te negatywy eskalują, aż w końcu jesteśmy nim przeciążeni. W tym miejscu, wybór wcale już nie uwalnia, ale osłabia. Można nawet rzecz, że tyranizuje”.
Fragment książki

Każdy z nas, każdego dnia konfrontuje się z trudną do oszacowania liczbą mniej lub bardziej istotnych dylematów. Stojąc na rozdrożu, analizujemy alternatywy i wcześniej czy później decydujemy się na wybór jednej opcji, odrzucając pozostałe. Czy jest to wybór najlepszy z możliwych? Czy wzięliśmy pod uwagę dostateczną liczbę alternatyw? Czy czegoś nie przeoczyliśmy? Te i inne pytania drążą umysł przeciętnego decydenta nie tylko przed dokonaniem wyboru, ale także po podjętej decyzji. Nierzadko towarzyszy temu obniżenie nastroju, uczucie rozczarowania i żalu. Czasem wewnętrzne głosy wyrażające wątpliwości nie milkną nawet po wielu latach. Dlaczego tak jest i jak możemy sobie z tym poradzić? Właśnie na tych kwestiach skupił się w Barry Schwartz w swojej książce „Paradoks wyboru”.
Autor w przystępny sposób wprowadza Czytelnika w meandry psychologicznych
mechanizmów podejmowania decyzji, dowodząc, że głównym źródłem trosk i napięć jest nadmiar możliwości wyboru. Z żelazną konsekwencją wykazuje, że aby zwiększyć osobistą satysfakcję związaną z procesem decyzyjnym, należy ograniczać zbiór rozważanych opcji.
Książka jest godna polecenia zarówno osobom pasjonującym się psychologią, jak i
specjalistom z dziedzin pokrewnych, a więc ekonomistom, socjologom czy badaczom rynku.
Z recenzji dr Pawła Fortuny

Barry Schwartz, ur. 1946 profesor psychologii ze Swarthmore College w Filadelfii. Autor wielu artykułów i książek, m.in.: The Battle for Human Nature: Science, Morality and Modern Life oraz The Costs of Living: How Market Freedom Erodes the Best Things in Life.

Wydawnictwo Naukowe PWN
Oprawa: Kartonowa

Wydanie: pierwsze

Data pierwszego wydania:
2013-05-16

ISBN: 978-83-011-7320-3

EAN: 9788301173203

Tytuł oryginalny: The Paradox of Choice. Why More is Less.

Liczba stron: 290

Format: 20.6x14.3

Cena detaliczna: 59,00 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem

Inni klienci sprawdzali również

7.1 / 10 (1080 ocen)

2673

26,73 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.3 / 10 (70 ocen)

990

9,90 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

2474

24,74 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.7 / 10 (44 ocen)

3499

34,99 zł - najniższa cena 69,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

3349

33,49 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

3164

31,64 zł - najniższa cena 49,00 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.0 / 10 (4 oceny)

3330

33,30 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

9.5 / 10 (17 ocen)

2557

25,57 zł - najniższa cena 36,00 zł - cena detaliczna
Do koszyka

8.2 / 10 (25 ocen)

4024

40,24 zł - najniższa cena 64,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

2464

24,64 zł - najniższa cena 32,40 zł - cena detaliczna
Do koszyka