Okrakiem na barykadzie. Dziennikarze i celebryci

Wiesław Godzic

Okrakiem na barykadzie. Dziennikarze i celebryci

3.0

(1 ocena) wspólnie z

38,00

Co się dzieje, gdy będąc dziennikarzem, starasz się trafiać z przekazem do swojej publiczności, stosując narzędzia celebrytów?

Trudno być dziś dziennikarzem w Polsce: co raz to narzekają, że jesteś niepotrzebny i niedługo nieuchronnie zastąpią cię skomputeryzowane maszyny. Niełatwo w tym samym czasie utrzymywać się z celebrzenia na tej scenie: stajesz się przedmiotem łatwym do obrażania, wyśmiewania, a w najlepszym przypadku nie doceniają cię.
Jak jest, gdy jest się po trosze i jednym, i drugim – to główna teza tej książki. Co się dzieje, gdy będąc dziennikarzem, starasz się trafiać z przekazem do swojej publiczności, stosując narzędzia celebrytów? Nie czarujmy się – tylko wtedy, gdy czujemy oddech czytelnika za naszymi plecami, uprawianie tego zawodu ma sens. Książka traktuje o styku dziennikarstwa, coraz powszechniej stabloidyzowanego, i systemu celebryckiego, coraz powszechniej wkraczającego w miejsca, które do tej pory funkcjonowały jako salony (nie mylić z Salonem, ulubionym celem ataków grupy konserwatywnych dziennikarzy).
Wiesław Godzic – profesor zwyczajny, filmoznawca i medioznawca. Związany z Uniwersytetem Śląskim (do 1983) i Jagiellońskim (do 2003), obecnie jest wykładowcą w Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS, kierownikiem Katedry Mediów Audiowizualnych. Zajmuje się semiotyką i retoryką przekazów medialnych. Stypendysta Fundacji Kościuszkowskiej, Central European University, Getty Foundation i Deutscher Akademischer Austauschdienst oraz norweskich fundacji rządowych. Wykładał m.in. w Cleveland State University, Rochester University w USA, Middlesex University w Londynie oraz w Bergen i Trondheim w Norwegii. Redaktor naczelny kwartalnika „Kultura Popularna” od 2002 roku. Ostatnio wydał „Znani z tego, że są znani. Celebryci w kulturze tabloidów” (WAiP, 2007) oraz zredagował podręcznik akademicki „Media audiowizualne” (WAiP, 2010) i wraz ze Zbigniewem Bauerem „E-gatunki. Dziennikarz w nowej przestrzeni komunikowania” (Poltext, 2015). Jego „Kuba i inni. Twarze i maski popkultury” (Sedno, Warszawa) ukazała się w 2013 roku. Porzucił Kraków dla Milanówka. Zamienił kilka słów i uścisk dłoni z Umbertem Eco na Sycylii – co bardzo sobie ceni.

Broszurowa ze skrzydełkami

Wydanie: pierwsze

Data pierwszego wydania:
2016-10-20

ISBN: 978-83-806-9463-7

EAN: 9788380694637

Liczba stron: 320

Prószyński Media

Format: 14.5x20.5cm

Cena detaliczna: 38,00 zł

Rok wydania: 2016

Komentarze nie są potwierdzone zakupem

Inni klienci sprawdzali również

4.0 / 10 (1 ocena)

1854

18,54 zł - najniższa cena 29,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.2 / 10 (684 ocen)

3077

25,64 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

2679

26,79 zł - najniższa cena 39,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.5 / 10 (49 ocen)

1999

19,99 zł - najniższa cena 39,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.7 / 10 (20 ocen)

3349

33,49 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.3 / 10 (16 ocen)

990

9,90 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

4083

40,83 zł - najniższa cena 54,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.9 / 10 (12 ocen)

2169

21,69 zł - najniższa cena 34,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.7 / 10 (9 ocen)

2169

21,69 zł - najniższa cena 34,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

3030

39,00 zł (-22%) - najniższa cena 39,00 zł (-22%) - cena detaliczna
Do koszyka