Komentarze nie są potwierdzone zakupem
Blisko siedemset najlepszych polskich logotypów – tak z okresu PRL-u, jak i współczesnych!
Logo to jeden z podstawowych elementów komunikacji wizualnej. Abstrakcyjne symbole, plastyczne metafory i graficzne skróty są jak litery graficznego systemu językowego, w którym jak w soczewce skupia się historia danego społeczeństwa i kraju.
Ta książka to przegląd najwybitniejszych dokonań polskich twórców w dziedzinie projektowania logo, a zarazem konfrontacja prac powstałych blisko pół wieku temu z tymi używanymi obecnie. Książka składa się z dwóch części; każda zawiera 335 znaków graficznych. Pierwsza część to ikoniczne projekty z lat 1945–1969 (m.in. CPN-u, Mody Polskiej, PKO BP), natomiast druga przedstawia współczesne znaki, powstałe w latach 2000–2015. Razem tworzą unikatową całość, wyjątkową prezentację rozmaitych form, jakie przybiera polskie logo.
Rene Wawrzkiewicz – projektant, researcher, kurator wystaw poświęconych dizajnowi. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Organizator projektów poświęconych projektowaniu zaangażowanemu społecznie. Kurator 2. Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych. Współzałożyciel Pracowni Krytyki Dizajnu – pierwszego polskiego think tanku zajmującego się kulturą dizajnu w Europie Środkowej. Mieszka w Warszawie.
Patryk Hardziej – ilustrator i projektant grafik. Wykonuje projekty z zakresu ilustracji, brandingu, projektowania logo, komunikacji wizualnej, grafiki edytorskiej, a także projekty artystyczne. Mieszka w Gdańsku. Pomysłodawca i kurator 2. Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych.
Wydanie: pierwsze
Data pierwszego wydania:
2016-04-25
ISBN: 978-83-652-7109-9
EAN: 9788365271099
Format: 24.0x16.1
Cena detaliczna: 49,00 zł