Modele zarządzania innowacjami w łańcuchach i sieciach dostaw międzynarodowych koncernów motoryzacyjnych

Ewa Stawiarska

Modele zarządzania innowacjami w łańcuchach i sieciach dostaw międzynarodowych koncernów motoryzacyjnych

95,00

 

W kontekście zarządzania łańcuchem dostaw szczególnego znaczenia nabiera innowacyjność dostawców. Wydajność innowacyjna łańcucha dostaw może zostać osiągnięta przez działania w trzech różnych wymiarach: • nowe technologie i rozwiązania produktowe, • nowa wiedza i umiejętności, • nowe formy współpracy. Tworzenie innowacji we współpracy z innymi przedsiębiorstwami w tzw. modelu otwartym Open Innovation (OI), ułatwiają programy rozwoju dostawców, które posiada zaledwie 15% firm na świecie. W poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań nie można ograniczać się tylko do programowania obecnych dostawców, źródłami innowacji są instytucje B+R, uczelnie, start-upy, przedsiębiorstwa sektora MŚP, które często organizują się w sieci współpracy. Dlatego warto opracować sposoby docierania do innowacyjnych sieci/klastrów i nawiązywać tam współpracę badawczą.

W monografii prześledzono teoretyczne podstawy rozwoju innowacji w modelu otwartym z przedsiębiorstwami z łańcucha i sieci. Odniesiono się do teorii zasobowej, teorii sieci, systemów zarządzania wiedzą.

Autorka proponuje zastosowanie modelu, będącego systemowym wsparciem dla menadżerów chcących podnosić wydajność innowacyjną swoich przedsiębiorstw, włączając dostawców w rozwój produktów. Do rekomendowanych, systemowych działań należą:
• identyfikacja i segmentacja dostawców/potencjalnych dostawców na potrzeby przyszłych projektów B+R,
• wskazanie oczekiwań względem grup dostawców i ocena innowacyjności dostawców oraz dojrzałości do pracy w modelu otwartej innowacji,
• reinżynieria procesów pozyskiwania innowacyjnych rozwiązań w kierunku modelu OI, przez wykorzystanie nowoczesnych narzędzi ICT, np. Smart Contracts.

Dla proponowanych działań przygotowano zestaw metod i narzędzi menedżerskich. Podpierając się przykładami trzech największych koncernów samochodowych, autorka wykazała, że programy rozwoju dostawców i przechodzenie na rozwijanie innowacji w modelu otwartym z dostawcami/potencjalnymi dostawcami podnosi wydajność innowacyjną.

Publikację można polecić naukowcom, doktorantom, studentom, jak również praktykom - pracownikom działów zakupów, B+R, zewnętrznym audytorom, animatorom klastrów, przedsiębiorcom z sektora MŚP.

CeDeWu
Oprawa miękka

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-810-2228-6

EAN: 9788381022286

Liczba stron: 360

Format: 16.5x23.5cm

Cena detaliczna: 95,00 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem

Inni klienci sprawdzali również

6.0 / 10 (325 ocen)

2858

28,58 zł - najniższa cena 42,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.5 / 10 (19 ocen)

990

9,90 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.8 / 10 (275 ocen)

3148

31,48 zł - najniższa cena 46,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.3 / 10 (321 ocen)

2480

24,80 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6029

60,29 zł - najniższa cena 89,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

9.2 / 10 (10 ocen)

3349

33,49 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

8.0 / 10 (8 ocen)

4266

42,66 zł - najniższa cena 54,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.1 / 10 (38 ocen)

2997

29,97 zł - najniższa cena 44,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.7 / 10 (17 ocen)

2990

35,14 zł (-14%) - najniższa cena 44,90 zł (-33%) - cena detaliczna
Do koszyka

4586

46,22 zł - najniższa cena 60,30 zł - cena detaliczna
Do koszyka