Komentarze nie są potwierdzone zakupem
W tej miniaturce, związanej z konkursem Kangur Matematyczny, zawarte są różnorodne zadania, nawiązujące swoją tematyką do kompetencji posiadanych przez uczniów starszych klas szkoły podstawowej.
Głównym jej celem jest przybliżenie pojęcia kodowania i szyfrowania.
W tym celu staramy się przypomnieć szkolne i konkursowe zadania kojarzące się z kodowaniem i szyfrowaniem.
W zasadzie prawie wszystkie zadania dotyczą liczb naturalnych.
Treści tych zadań i ich sformułowania odbiegają jednak od szkolnych stereotypów.
Umiejętności zdobyte przez ucznia przy rozwiązywaniu tych zadań doskonalą i utrwalają wiedzę zdobytą w tradycyjny sposób.
Rozdziały I, II i V są wypełnione atrakcyjnymi zadaniami wprowadzającymi do świata kryptarytmów i algebrafów.
Tematyka ta pojawia się w różnego rodzaju czasopismach.
Obecnie w Polsce najpopularniejszym pismem poświęconym tej problematyce jest „Sudoku”.
Rozdział III wprowadza ucznia w nową problematykę – system dwójkowy.
W rozdziale IV omawiamy znane najprostsze typy szyfrowania.
Omówione będą przykłady szyfrowania tekstów, a także najprostsze przykłady szyfrowania tekstów.
Ostatni V rozdział zawiera szereg zadań kojarzących się z kodowaniem lub szyfrowaniem, z którymi wielu uczniów spotkało się w konkursie Kangur Matematyczny.