Komentarze nie są potwierdzone zakupem
Mała sześcienna kostka z wyrytymi na ściankach „oczkami” na ogół jest kojarzona z grami planszowymi.
Niniejsze opracowanie wskazuje inną możliwość jej wykorzystania.
Podajemy w nim szereg problemów, które dotyczą pojęć związanych z arytmetyką i z kształtowaniem cech potrzebnych nie tylko w matematyce. Większość tych problemów wzorowanych jest na propozycjach zadań konkursowych nadsyłanych przez kraje uczestniczące w konkursie „Kangur Matematyczny”.
Ta sytuacja świadczy o powszechności stosowania tej pomocy naukowej na lekcjach matematyki.
Oprócz problemów związanych z tak zwaną kostką standardową podajemy wiele problemów z wykorzystaniem kostki niestandardowej (pojęcia te objaśniamy wewnątrz opracowania).
Druga część opracowania wiąże się z ważniejszą pomocą, jaką stanowi komplet kostek domina.
Kostki domina kształtują inne, bardziej subtelne cechy umysłu.
Naszym zdaniem obie te pomoce stanowią w procesie nauczania podstaw matematyki na poziomie szkolnym doskonałą parę.
Uważamy, że materiał przedstawiony w opracowaniu może być doskonałą pomocą dla nauczycieli i uczniów na lekcjach i podczas zajęć pozalekcyjnych.