Komentarze nie są potwierdzone zakupem
Podręcznik składa się z dziewięciu działów i można wyróżnić w nim trzy części.
W pierwszej, obejmującej działy 1–5, pojawiają się nowe pojęcia i obiekty matematyczne, m.in. pierwiastki, twierdzenie Pitagorasa, kombinatoryka i rachunek prawdopodobieństwa. Zagadnienia te domykają zakres wiedzy wymaganej podczas egzaminu ósmoklasisty.
Część druga to dział 6, czyli powtórzenie. Pozwala ono podsumować wiadomości i umiejętności zdobyte w klasach 4–8. Każdy temat rozpoczyna się od przypomnienia najważniejszych wiadomości oraz rozwiązanych przykładów, po których następuje zestaw zadań zamkniętych i otwartych. Wśród zadań zamkniętych występują takie typy zadań, które mogą pojawić się na egzaminie ósmoklasisty: prawda/fałsz, zadania na uzasadnienie, wielokrotnego wyboru. Dział jest zakończony zestawem różnorodnych zadań opartych na materiale poznanym w klasach 4–8.
Trzecia część podręcznika czyli działy 7–9, uwzględnia zagadnienia, takie jak wiadomości o: liczbie ?, symetrii osiowej i środkowej, symetralnej odcinka i dwusiecznej kąta, zaawansowanych metodach zliczania (reguły dodawania i mnożenia). Znajomość tych treści nie jest wymagana na egzaminie ósmoklasisty i dlatego mogą one być omawiane już po nim.
Na końcu podręcznika znajdują się odpowiedzi do ćwiczeń i zadań.
Na marginesach podręcznika zamieszczono wybrane pojęcia matematyczne w języku angielskim, a na końcu – indeks polsko-angielski. Dzięki temu uczeń poznaje fachowe terminy w języku obcym, którego uczy się już wiele lat.
W wybranych miejscach zamieszczono ramki Sprawdź w internecie, które zachęcają do poszukania dodatkowych informacji w internecie. W ten sposób uczeń bardziej angażuje się zrozumienie zagadnienia i jednocześnie pogłębia wiedzę zdobytą na lekcji.
W podręczniku znajdują się infografiki, które w atrakcyjny sposób prezentują treści matematyczne, ułatwiając ich zrozumienie czy zapamiętanie.