Marketing kulturowy. Społeczno-kulturowe aspekty komunikacji marek w Polsce

Tomasz Serwański

Marketing kulturowy. Społeczno-kulturowe aspekty komunikacji marek w Polsce

44,77

 

Książka stanowi pierwszą systematyczną próbę analizy polskiego rynku komunikacji marketingowej z wykorzystaniem narzędzi symbolicznej teorii organizacji. Kieruje ona uwagę na socjokulturowy, dynamiczny kontekst funkcjonowania marek, nie redukując kultury do uniwersalnych wymiarów psychologicznych.

W rozdziale pierwszym monografii autor wprowadza zagadnienie symbolizmu organizacyjnego, a także kreśli jego znaczenie w kontekście paradygmatycznej różnorodności nauk społecznych oraz ewolucji współczesnej teorii organizacji.

Rozdział drugi poświęcono prezentacji oraz krytyce nurtu modernistycznego w marketingu, a więc przede wszystkim - konsumenckiemu modelowi kapitału marki oraz pochodnych mu klasycznych schematów pozycjonowania. Autor omawia modernistyczne oraz semiotyczne teorie komunikowania oraz wyjaśnia różnice między perspektywą znaczeniową i informacyjną w komunikacji marketingowej. Obszerny fragment poświęcono również praktykom segmentacji oraz modernistycznemu rozumieniu kultury. W rozdziale czytelnik odnajdzie również kwestie dotyczące osobowości, tożsamości i wizerunku marki - zarówno w wydaniu produktowym, jak i korporacyjnym.

Rozdział trzeci został poświęcony modelowi marketingu kulturowego autorstwa D. Hol-ta i D. Camerona, stanowiącego pierwszą systematyczną próbę podejścia do problematyki symbolizmu marek. Uzupełnia go schemat dostosowawczy VCI (ang. Vision-Culture-Image Alignment Model) autorstwa M.J. Hatch i M. Schultz, będący użyteczną ramą analityczną dla niektórych problemów związanych z marketingiem korporacyjnym.

Czwarty, ostatni rozdział monografii zawiera zaś studia przypadków. „Genealogicznie” analizowane są kampanie m.in. Frugo, Żywca, Allegro, Reserved i Raiffeisena. Strategia kulturowa, narzędzie tworzenia innowacyjnych wyrażeń kulturowych, pomaga natomiast w analizie marek Krowarzywa, Wegeguru, Kondrat Wina Wybrane, Biesiadowo i Yestersen. Ostatnią część rozdziału stanowi sprawozdanie z aplikacji modelu kulturowego w markach Szumisie i Revolt of Nature.

PWE
Oprawa miękka

ISBN: 978-83-208-2469-8

EAN: 9788320824698

Liczba stron: 352

Format: 16.0x24.0cm

Cena detaliczna: 69,90 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem

Inni klienci sprawdzali również

2599

25,99 zł - najniższa cena 44,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

3663

36,63 zł - najniższa cena 55,00 zł - cena detaliczna
Do koszyka

4.5 / 10 (59 ocen)

990

9,90 zł - najniższa cena 44,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.2 / 10 (65 ocen)

3323

33,23 zł - najniższa cena 49,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

2499

24,99 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.1 / 10 (647 ocen)

2864

28,64 zł - najniższa cena 42,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.8 / 10 (964 ocen)

2924

29,24 zł - najniższa cena 43,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

2990

27,84 zł - najniższa cena 44,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

2712

27,12 zł - najniższa cena 34,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.5 / 10 (1096 ocen)

2999

29,99 zł - najniższa cena 44,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka