Kreatywność Mózg w dobie innowacji

Elkhonon Goldberg

Kreatywność Mózg w dobie innowacji

6.2

(5 ocen) wspólnie z

55,91

 

Życie w starożytnym Egipcie nie zmieniło się zbytnio od powstania pirami¬dy Cheopsa do czasów panowania Ramzesa Wielkiego, czyli przez jakieś 1300 lat. W naszych czasach zaś spora część wiedzy nabytej na studiach przed dziesięcioma laty dziś jest już przestarzała.
Liczba nowości, z którymi mamy do czynienia nie tylko jako jednostki, lecz także jako społeczeństwo, rośnie w galopującym tempie.
W społeczeństwie, w którym panowała stagnacja informacyjna, a zmiany zachodziły z prędkością lodowca, stosunkowo niewiele jednostek angażowało się w procesy twórcze; egzystencją zdecydowanej większości społeczeństwa rządziła rutyna, która raz opanowana wystarczyła za drogowskaz do końca życia. Ale w społeczeństwie, w którym wiedza i umiejętności odchodzą do lamusa, zanim zdążą stać się rutyną, praktycznie każdy człowiek staje się częścią procesu twórczego: jeśli nawet sam nie tworzy oryginalnych rozwiązań, to przynajmniej wykorzystuje i włącza do swojego życia nowe idee, koncepcje i umiejętności. Czy taka tendencja wymaga od członków społeczeństwa opartego na nowości innego wykorzystywania naszych zasobów neuronalnych, mocy naszego mózgu? Czy to wpłynie na sposób, w jaki zmienia się z wiekiem nasz mózg? Elkhonon Goldberg próbuje dowieść, że odpowiedź na te pytania prawdopodobnie brzmi: „tak”.
Istnieje też druga strona medalu: tworzenie nowości. Jak rodzą się nowatorskie idee? W dobie innowacyjności zrozumienie, w jaki sposób mózg człowieka przetwarza nowość, staje się sprawą ogromnej wagi. Jako społeczeństwo mamy dwojaką motywację, żeby odkryć mózgowe mechanizmy mierzenia się z nowością: chcemy bowiem dowiedzieć się zarówno, jak jest konsumowana, jak i jak jest tworzona. Właśnie ta dwojaka motywacja była dla prof. Goldberga impulsem do napisania tej książki.

Wydawnictwo Naukowe PWN
Oprawa miękka

Wydanie: pierwsze

Data pierwszego wydania:
2018-10-22

ISBN: 978-83-012-0189-0

EAN: 9788301201890

Tytuł oryginalny: Creativity Human Brain in the Age of Innovation

Liczba stron: 332

Format: 16.5x23.5

Cena detaliczna: 69,00 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem

Inni klienci sprawdzali również

6.3 / 10 (3702 ocen)

2394

24,79 zł - najniższa cena 34,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.4 / 10 (96 ocen)

2934

29,34 zł - najniższa cena 45,00 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.5 / 10 (3857 ocen)

2673

26,73 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.3 / 10 (254 ocen)

1994

29,90 zł (-33%) - najniższa cena 29,90 zł (-33%) - cena detaliczna
Do koszyka

7.1 / 10 (30 ocen)

990

9,90 zł - najniższa cena 59,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.4 / 10 (5 ocen)

2899

28,99 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.8 / 10 (372 ocen)

2990

44,90 zł (-33%) - najniższa cena 44,90 zł (-33%) - cena detaliczna
Do koszyka

7.4 / 10 (183 ocen)

3101

30,94 zł - najniższa cena 49,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.3 / 10 (303 ocen)

2990

29,90 zł - najniższa cena 44,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.7 / 10 (10 ocen)

3684

36,84 zł - najniższa cena 54,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka