Komentarze nie są potwierdzone zakupem
Jackie, emerytowaną wdowę z Connecticut niespodziewanie odwiedza niewidziana od dziesięcioleci najlepsza przyjaciółka z dzieciństwa, Dana, która zupełnie nie wie, dlaczego się w tym miejscu znalazła… Do Pensylwanii przybywa mężczyzna, aby swemu dawno niewidzianemu ojcu opowiedzieć o tym, że sam został wreszcie tatą. Znajduje go nieprzytomnego na podłodze hotelowego pokoju… Pracująca jako taksówkarka na Hawajach Lupita odbiera telefon, który przenosi ją w traumatyczną przeszłość… Te pozornie niemające ze sobą nic wspólnego wątki Clegg łączy w niezwykle przemyślany sposób. W jeden wyjątkowy dzień losy bohaterów układają się w całość. Ujawniają się sekrety sprzed ponad pół wieku. Autor w ten sposób przypomina, jak nasze wybory i decyzje stają się dziedzictwem rzutującym nie tylko na naszą przyszłość, ale też na życie innych. Koniec dnia to pełna dwuznaczności i tajemnic opowieść o próbie naprawienia nieporozumień z dawnych czasów, mozaika wspomnień, żalu, straty i przebaczenia. Z uwagą i z empatią Clegg precyzyjnie opisuje subtelności relacji międzyludzkich. Jego książka krytykuje społeczne podziały, choć wcale nie jest moralizatorska i dogmatyczna. Widać w niej ulotność amerykańskiego snu. „New York Times Book Review” Liryczny, zmienny, nastrojowy dramat rodzinny. „Kirkus Reviews” Kunsztownie skonstruowana opowieść o podziałach klasowych i ich konsekwencjach. „People” Clegg jak zawsze pisze prosto i elegancko, portrety bohaterów są doskonale nakreślone, ale prowadzenie fabuły z wymyślnymi, wymagającymi uwagi zwrotami akcji sprawia, że proza ta wywiera niesamowity efekt poetyckiej wręcz niejednoznaczności i tajemnicy. Pierwsza powieść Clegga opowiadała o żałobie, ta zaś jest mistrzowską historią o próbach naprawienia błędów przeszłości, wyrazistą i prawdziwą, w nieodłącznej niepewności życia. „Boston Globe” Starzejąca się dziedziczka po kilkudziesięciu latach wraca do rodzinnego domu, ale nie potrafi przypomnieć sobie, dlaczego to robi. Córka jej dawnej służącej prowadzi firmę taksówkarską na Hawajach. Jej ciotka zostaje z dzieckiem, którego rodzice zniknęli. Tylko Clegg potrafi perfekcyjnie połączyć te wszystkie wątki. „Entertainment Weekly”