Instytucje muzealne z perspektywy ekonomii kultury

Monika Murzyn-Kupisz

Instytucje muzealne z perspektywy ekonomii kultury

39,90

 

Dla przedstawicieli nauk społeczno-ekonomicznych placówki muzealne są szczególnym rodzajem przedsiębiorstw non-profit. Działalność muzeów, prowadzona w kontekście szerokiej gamy uwarunkowań o charakterze ekonomicznym i pozaekonomicznym, jest wypadkową wielości funkcji i specyficznych celów kolekcjonerskich, konserwatorskich, naukowych, edukacyjnych, integracyjnych, tożsamościowych, wizerunkowych oraz w zakresie przyciągania publiczności i stymulowania ruchu turystycznego, stawianych przed nimi przez muzealników, organizatorów i społeczeństwo. Definiując obszary badawcze ekonomii muzeów, w książce pokazano, iż jest to już dość dobrze ugruntowane pole badań w ramach ekonomii kultury, łączące się ze spojrzeniem na tego typu instytucje w szerszym kontekście rozwoju cywilizacyjnego. Wkład ekonomistów w rozważania na temat muzeów nie dotyczy zatem, wbrew stereotypowym oczekiwaniom, oceny krótkoterminowej efektywności finansowej muzeów, lecz polega przede wszystkim na wskazywaniu potencjalnych uwarunkowań i implikacji podejmowania decyzji oraz wyborów związanych z działalnością muzeów i dążeniem przez nie do osiągnięcia złożonych celów.
Opracowanie to jest pierwszą na polskim rynku wydawniczym publikacją łączącą refleksje teoretyczne z zakresu ekonomii muzeów ze szczegółowymi badaniami empirycznymi prowadzonymi na terenie Polski. Zgłębiając jedną z ważnych kwestii dotyczących muzeów, obecną w dyskursie z zakresu ekonomii kultury, posługując się zarówno danymi zastanymi, jak i wynikami autorskich badań studiów przypadku, w opracowaniu omówiono determinanty popytu prywatnego i społecznego na muzea. Szczegółowej analizie poddano problem interesariuszy muzeów oraz wartościowania muzeów przez ich szeroko rozumianą publiczność, w tym kwestie skłonności do wnoszenia opłat na rzecz muzeów w formie biletów za wstęp oraz podatków, a także sprawę wkładu muzeów w budowanie i wzmacnianie kapitału społecznego w kontekście lokalnym i regionalnym.

Universitas
Broszurowa ze skrzydełkami

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-242-2747-1

EAN: 9788324227471

Liczba stron: 396

Format: 16.5x24.0cm

Cena detaliczna: 39,90 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem

Inni klienci sprawdzali również

7.8 / 10 (24292 ocen)

1004

10,04 zł - najniższa cena 14,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.5 / 10 (487 ocen)

3454

28,79 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

8.2 / 10 (363 ocen)

3833

36,57 zł - najniższa cena 54,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.3 / 10 (599 ocen)

2660

26,60 zł - najniższa cena 42,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

8.0 / 10 (1 ocena)

2999

29,99 zł - najniższa cena 44,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.0 / 10 (29 ocen)

990

9,90 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

8.1 / 10 (917 ocen)

2784

27,84 zł - najniższa cena 44,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.2 / 10 (199 ocen)

5579

55,79 zł - najniższa cena 79,91 zł - cena detaliczna
Do koszyka

8.6 / 10 (13 ocen)

5359

53,59 zł - najniższa cena 79,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

4499

44,99 zł - najniższa cena 59,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka