Etyka w turystyce

50,00

 

Turystyka stanowi szeroki przedmiot zainteresowań naukowo-badawczych oraz praktycznych. Przykładem są liczne publikacje poświęcone jej zagadnieniom geograficznym, ekonomicznym, organizacyjnym, marketingowym. Na rynku wydawniczym brakuje jednak zwartego opracowania poświęconego problematyce etyki w turystyce. Przygotowany podręcznik w pewnej mierze lukę tę powinien wypełnić.

W książce wskazujemy na przedmiot zainteresowań współczesnej turystyki, która łączy się z różnymi wartościami i normami etycznymi. W podręczniku m.in.:
• opisujemy podstawowe wartości i normy etyczne, które powinny być respektowane w działalności turystycznej przedsiębiorstw, organizacji i stowarzyszeń turystycznych oraz instytucji publicznych kształtujących politykę turystyczną;
• przedstawiamy charakterystykę postaw społecznych i zachowań turystów oraz analizę etycznego oddziaływania instytucji i pracowników turystyki wobec turystów, społeczności lokalnych w kraju i za granicą;
• wskazujemy na etyczny zakres społecznej odpowiedzialności biznesu turystycznego;
• uwzględniamy analizę porównawczą pomiędzy etyką turystyki a etyką biznesu (etyka turystyki preferuje wartości poznawcze i rekreacyjno-zdrowotne, natomiast etyka biznesu przyjmuje wartości użyteczności ekonomicznej);
• wskazujemy na przenikanie się zakresów oddziaływania etyki turystyki z etyką ekologiczną oraz etyką zrównoważonego rozwoju;
• uzasadniamy pogląd, że w turystyce może obowiązywać etyka przekonań, obowiązków i odpowiedzialności.

Zaprezentowana treść książki daje Czytelnikowi - z jednej strony - wyjaśnione zagadnienia teoretyczne turystyki i etyki, z drugiej - wskazuje na szczegółowe projekty etycznych zachowań pracowników turystyki i turystów.

Podręcznik skierowany jest do środowisk akademickich, tj. do studentów kierunków turystycznych i nauczycieli akademickich, słuchaczy studiów podyplomowych oraz szkoleń i kursów z zakresu turystyki. Przydatny może być kadrze menedżerskiej, pracownikom podmiotów turystycznych, organizacjom i stowarzyszeniom turystycznym oraz pracownikom instytucji samorządowych zajmujących się polityką turystyczną.

CeDeWu
Oprawa miękka

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-755-6828-8

EAN: 9788375568288

Liczba stron: 210

Format: 16.5x24.0cm

Cena detaliczna: 50,00 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem

Inni klienci sprawdzali również

6.2 / 10 (351 ocen)

1745

17,45 zł - najniższa cena 34,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

5.6 / 10 (48 ocen)

2000

29,99 zł (-33%) - najniższa cena 29,99 zł (-33%) - cena detaliczna
Do koszyka

6.3 / 10 (741 ocen)

2458

24,58 zł - najniższa cena 36,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.1 / 10 (171 ocen)

2657

27,86 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.5 / 10 (220 ocen)

2750

27,50 zł - najniższa cena 54,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

784

7,77 zł - najniższa cena 12,54 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.4 / 10 (48 ocen)

2899

28,99 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.2 / 10 (11 ocen)

2330

23,30 zł - najniższa cena 25,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

3081

31,04 zł - najniższa cena 40,50 zł - cena detaliczna
Do koszyka

8.3 / 10 (15 ocen)

4499

44,99 zł - najniższa cena 59,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka