Artyści uliczni polskich miast

Połeć Marta

Artyści uliczni polskich miast

5.0

(1 ocena) wspólnie z

39,90

 

Publikacja Marty Połeć Artyści uliczni polskich miast jest nie tylko niezwykle interesującą i zajmującą opowieścią o ulicznych artystach Polski, lecz także ważnym głosem nauk organizacji i zarządzania, podnoszącym tematykę sztuki popularnej, organizowania, twórczości i ekonomicznego radzenia sobie ludzi z obrzeży głównych nurtów działalności gospodarczej. Autorka ukazuje działalność kulturalną w przestrzeni miejskiej polegającą na występach ulicznych jako formę przedsiębiorczości artystycznej. Na podstawie długotrwałych i rygorystycznie przeprowadzonych badań etnograficznych przedstawia sylwetki ulicznych artystów głównie z pięciu wielkich miast Polski: Gdańska, Krakowa, Lublina, Warszawy i Wrocławia.

Książka podbudowana jest solidnie literaturą przedmiotu i stanowi istotne oraz wartościowe wypełnienie luki w naukach humanistycznych i społecznych, a szczególnie w zakresie nauk organizacji i zarządzania. Dla naukowca jest rzetelnym zapisem interesujących i dogłębnych badań, dla praktyka – cennym przewodnikiem po zjawisku występów artystycznych w przestrzeni miejskiej, a dla Czytelnika zainteresowanego tematyką artystów ulicznych może być wciągającą lekturą, zawierającą wiarygodny materiał przedstawiony w sposób przystępny (choć nie uproszczony), piękny i zachęcający do lektury.
Z recenzji prof. dr hab. Moniki Kostery,
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Uniwersytet Linneusza, Szwecja

Marta Połeć – absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku zarządzanie oraz etnologia i Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie na kierunku zarządzanie kulturą i mediami. Obecnie doktorantka na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ w dziedzinie nauk humanistycznych. Laureatka III edycji przyznawanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Diamentowego Grantu. W jego ramach od 2014 roku realizuje czteroletni projekt badawczy pod nazwą „Etnografia nieformalnej organizacji artystów ulicznych w Polsce”. Zainteresowania Autorki dotyczą przede wszystkim nauk o organizacji, etnografii, sztuki ulicznej oraz antropologii przestrzeni miejskiej.

Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Oprawa miękka

Data pierwszego wydania:
2018-10-11

ISBN: 978-83-233-4515-2

EAN: 9788323345152

Liczba stron: 108

Format: 160x235mm

Cena detaliczna: 39,90 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem

Inni klienci sprawdzali również

7.5 / 10 (69 ocen)

1854

18,54 zł - najniższa cena 29,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.8 / 10 (741 ocen)

2784

27,84 zł - najniższa cena 44,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

8.8 / 10 (17 ocen)

2338

23,38 zł - najniższa cena 34,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

4.7 / 10 (21 ocen)

1854

18,54 zł - najniższa cena 29,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.3 / 10 (15 ocen)

1100

9,93 zł - najniższa cena 14,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

2999

29,99 zł - najniższa cena 44,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.0 / 10 (89 ocen)

2899

28,99 zł - najniższa cena 46,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.4 / 10 (558 ocen)

3684

36,84 zł - najniższa cena 54,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

4586

45,86 zł - najniższa cena 60,30 zł - cena detaliczna
Do koszyka

8.1 / 10 (229 ocen)

2499

24,99 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka