Antropologia organizacji Jak prowadzić badania terenowe?

Kostera Monika, Krzyworzeka Paweł, Połeć Marta

Antropologia organizacji Jak prowadzić badania terenowe?

55,91

 

Pierwsze wydaniepodręcznika napisanego z myślą o studentkach i studentach oraz badaczkach i badaczach, zainteresowanych prowadzeniem własnych etnografii organizacji. Celem publikacji jest nie tylko zapoznanie Czytelniczek i Czytelników z antropologicznymi badaniami organizacji, ale przede wszystkim zainteresowanie nimi oraz wsparcie w poprawnym przeprowadzeniu własnych projektów. Antropologiczne badania organizacji poprzez badania terenowe umożliwiają: opis organizacji w ich naturalnym kontekście, ukierunkowanie na proces, zrozumienie ludzi i ich zachowań w organizacji, badanie zjawisk nowych, nieznanych, nie dających się przewidzieć. Na książkę składają się rozdziały plasujące etnografię organizacji w kontekście badań i metod etnograficznych oraz oferujące przegląd aktualnych wyników badań organizacji mieszczących się w tradycji etnograficznej. To praktyczna publikacja dla wszystkich prowadzących lub planujących prowadzić badania etnograficzne organizacji. To również niezbędne źródło wiedzy dla studentek i studentów kierunków takich jak: zarządzanie, socjologia, antropologia kulturowa, i innych. *** Często jest tak, że w obliczu nieznanego nie widzimy tego, co znajduje się przed naszymi oczami. Może to być wyrażone przystępnie czy nawet prosto, lecz gdy stajemy wobec nieznanych wcześniej symboli, mamy tendencję, by gubić się w czymś, co odbieramy jako chaos. To, co znajduje się poza granicami naszej wyobraźni i naszego rozumienia, sprawia, że gubimy się poznawczo wobec nowości. Dzieje się tak szczególnie wtedy, gdy mamy silnie sprecyzowane oczekiwania wobec tego, z czym się spotykamy i gdy jesteśmy przekonani, że znamy to doskonale, a tymczasem nie jesteśmy w stanie tego rozpoznać, a tym bardziej zrozumieć. Etnografia daje moc widzenia Innego bez konieczności wyzbycia się jej, jego czy naszej własnej inności. Nie trzeba płacić za to uśrednieniem, modernizacją czy przyjęciem jakichś zewnętrznych form i języków. Pozostajemy sobą i widzimy siebie nawzajem. Różnorodność kulturowa jest wielką wartością. Książka ta ma ambicję być kluczem, który pomoże samodzielnie otworzyć drzwi do zrozumienia różnorodności wokół nas, w naszej codzienności. Może pomóc w odczytaniu wielu pozornie „chaotycznych” znaczeń i symboli kulturowych. Etnografia może służyć do zrozumienia wielu światów życia ludzi – kultur większych i mniejszych. Ze wstępu Autorów

Wydawnictwo Naukowe PWN
Oprawa miękka

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-012-3155-2

EAN: 9788301231552

Liczba stron: 262

Format: 16.5x23.5cm

Cena detaliczna: 69,00 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem

Inni klienci sprawdzali również

7.5 / 10 (4 oceny)

2734

27,34 zł - najniższa cena 34,00 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.8 / 10 (6 ocen)

2040

20,40 zł - najniższa cena 32,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.9 / 10 (149 ocen)

2474

24,74 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

8.1 / 10 (17 ocen)

4639

46,39 zł - najniższa cena 79,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

3349

33,49 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

2999

29,99 zł - najniższa cena 44,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.8 / 10 (25 ocen)

3699

36,99 zł - najniższa cena 59,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

8.4 / 10 (170 ocen)

3094

30,94 zł - najniższa cena 49,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

9909

99,09 zł - najniższa cena 109,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6749

67,49 zł - najniższa cena 89,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka